Klant van de maand: Care IS vermogensbeheer

Care IS vermogensbeheer is in 2010 opgericht vanuit de overtuiging dat vermogensbeheer beter en goedkoper kon en moest. Na jarenlange ervaring opgedaan te hebben binnen de financiële dienstverlening hebben Loege Schilder, Laurens Leek en Henk Molenaar besloten het heft in eigen hand te nemen en Care IS op te richten. Dit niet zonder succes. Ze zijn sterk groeiende, onder andere vanwege hun transparantie en hun focus op vermogensbehoud. En natuurlijk vanwege hun uitstekende rendementen. We leggen één van de directieleden, Loege Schilder, enkele vragen voor.
 

Er zijn natuurlijk een hoop vermogensbeheerders in de markt. Hoe zorgen jullie ervoor dat Care IS zich onderscheidt?

We merken dat veel klanten onze focus op vermogensbehoud belangrijk vinden. In het beleggingsbeleid zijn we voortdurend bezig met het beheersen van de risico's zodat onze klanten geen grote verliezen lijden. Mensen hebben vaak hun hele leven moeten werken voor hun vermogen. Dan willen ze natuurlijk toch een bepaalde zekerheid. Dit doen we door zeer goed te spreiden, maar ook door tijdelijk even uit te stappen als we het risico te groot vinden. Daarnaast hebben wij geen opzegtermijn of boetes en kunnen al onze beleggingen dezelfde dag nog worden verkocht. What you see is what you get! En dat kan de klant 24 uur per dag 7 dagen per week a la minuut controleren.
 

Waarom moeten mensen kiezen voor vermogensbeheer?

Veel particuliere beleggers laten zich leiden door emotie. Daardoor kopen ze op hoge koersen en stappen te laat uit. Verder handelen deze beleggers te veel waardoor ze veel kosten maken. Tenslotte zien we vaak dat portefeuilles slecht gespreid zijn, met alle risico's van dien. Onderzoek laat zien dat particulieren ongeveer 1 procent per maand achter blijven bij een professionele partij. Maar ook als beleggers zelfstandig voor beleggingsfondsen kiezen zie je dat ze verliezen van het marktgemiddelde. Dat komt door de verkeerde timing.
 

Welk type klant zoekt Care IS?

Care IS bedient particulieren, bedrijven, stichtingen en verenigingen met een belegd vermogen vanaf € 100.000. Wij zien dat mensen vandaag de dag een hoger rendement zoeken dan de 1% op de spaarrekening. Met een neutraal profiel hebben we de laatste jaren ruim 9% gehaald na alle kosten. Sinds onze oprichting ligt het gemiddelde jaarlijkse rendement zelfs nog een paar procent hoger.
 

Toch even over websites. Welke onderdelen op een site vind jij het belangrijkste, en waarom?

Voor ons is het belangrijk dat wij de klanten kunnen uitleggen wat we doen. Wij hebben een relatief ingewikkeld product. Je kunt ons product niet direct zien zoals een brood of een website.. Onze beleggingsvisie met focus op rendement één risico, maar ook het belang van lage kosten kunnen we goed uitleggen op de website. Verder kunnen onze klanten ook inloggen om de portefeuille te volgen. Tenslotte informeren we geregeld via de website over de keuzes die we maken bij het beheren van de portefeuilles.

Studioweb heeft ons de laatste tijd ook goed geholpen met het automatiseren van de kwartaalrapportage en de klantadministratie. Door de automatisering kunnen we meer klanten beter bedienen in dezelfde tijd.
 

Ten slotte. Wij bij Studioweb kennen je inmiddels een tijd, en we weten dat je al jarenlang overal bij bent betrokken: van handbal tot politiek, van Prominded tot Care IS. Toch weet je dit drukke bestaan goed te combineren met een gezin (onlangs uitgebreid met Loege junior). Heb je een tip voor de drukke ondernemers die worstelen met hun tijd?

Ik weet niet zeker of iedereen altijd vindt dat ik het goed combineert haha. Het belangrijkste is dat je passie hebt in wat je doet. Dan is het niet erg dat privé en zakelijk een beetje door elkaar lopen. Mijn vrouw en ik gaan relatief vroeg slapen en ik sport vaak voor het werk. Daar voel ik me fit door en het helpt me om mijn gedachten goed organiseren. Maar Suzanne trekt ook wel eens aan de rem. Dan praten we er over en leg ik de accenten de volgende keer anders. En als het goed gaat geeft het ook meer energie. Vooral van de handballers heb ik geleerd dat je veel meer kunt dan je aan het begin van een traject denkt. Met Care IS groeien we de laatste jaren sterk. Ieder jaar zien we vooraf nog niet hoe we dat gaan redden, maar gedurende het jaar komen de kansen en lukt het toch. Daar kan ik geweldig van genieten!

Bekijk website »

Klant van de maand: Bodyfit Medical

Belangrijkste wijzigingen Richtlijn Consumentenrechten