Websites we like: Uber.com

We willen iedere maand een website met je delen waar 'bijna' alles aan klopt. Om inspiratie op te doen, ideeën te genereren voor je eigen site, of gewoon omdat je het net als ons leuk vindt om te genieten van mooi webdesign!

Deze maand vallen onze ogen op Uber, een van de nieuwste pronkstukken uit Silicon Valley. Uber biedt een app waarmee je met een druk op de knop een taxi kunt bestellen. Er wordt dan meteen een prijs getoond, en dit wordt automatisch van je credit card rekening afgehaald. Super simpel dus. De site is elegant, stijlvol en duidelijk. Kijk en geniet.


Wat is er volgens ons zo goed aan deze site?

  1. Duidelijke call to action. : Twee zaken vallen op: de mooie foto's (Uber weet duidelijk wat de kracht van mooie, stijlvolle mensen is), én de call to action. Deze knop is duidelijk en valt door de blauwe kleur op. De bezoeker heeft op de homepagina geen frictie over wat hij moet doen: aanmelden voor Uber. Overigens zou ik de call to action onder aan de pagina er meer uit laten springen, die is nu niet opvallend genoeg.
     

  2. Je wilt erbij horen: 2. Je ziet door de gehele site de meest prachtige foto's van stijlvolle en mooie mensen. Ze zetten hiermee een toon: als je bij de Uber club hoort dan ben je iemand.
     

  3. Foto's passen bij de tekst: 3. Op veel websites vind je foto's die weinig tot niets te maken hebben met de bijbehorende tekst. Bij Uber hebben ze dit perfect gecombineerd.
     

  4. Simpel: 4. De site van Uber is helemaal 2014. Veel visuele prikkeling, en tegelijkertijd weinig tekst en knoppen. Op de homepagina zijn zelfs de buttons ondergebracht in 1 menu, wat voor heel veel rust zorgt bij de eerste indruk van de bezoekers. Dit is natuurlijk belangrijk, omdat de homepagina maar 1 doel heeft: dat de bezoeker een account aanmaakt bij Uber.

Bekijk website »

Inflight Multimedia Entertainment systeem Corendon

Klant van de maand: MUNT Hypotheken