Klant van de maand: Companypower

Video is het nieuwe toverwoord in de marketing. Kijk naar YouTube, dat elke maand meer dan een miljard gebruikers heeft. Bewegende beelden spreken tot de verbeelding en hebben geen toelichting nodig. Vertel eens wat voor videodiensten Company Power aanbiedt, Jan? 
 

"Video is het ideale medium om jezelf als bedrijf te profileren. In een bedrijfs- of promotiefilm, videoclip of commercial kun je je boodschap op een treffende manier verkondigen. Daarvoor maken we eerst in overleg een script, dat we dan vertalen in een toepasselijke film. Die film hoeft niet alleen uit bewegende beelden te bestaan - je kunt hem ook combineren met lucht- en productfoto’s of packshots. Mijn compagnon John van Baarsen en ik gebruiken hiervoor vaste camera’s, maar ook drones om beelden vanuit de lucht te maken. Je kent ze wel, die mini-helicopters die je vanaf de grond kunt besturen. We kunnen ons hier ontzettend goed mee onderscheiden ten opzichte van de camera’s op de grond. Stel: je hebt een huis in de verhuur. Door camera’s op de drone te bevestigen en deze vervolgens boven het object te laten vliegen, kun je aan je potentiële klanten laten zien waar het huis ligt, in welke omgeving en hoe het er uitziet. Drones vliegen niet zo hoog, meestal tussen 20 en 50 meter. Je ziet het object dus niet van veraf, zoals vanuit een vliegtuig, maar van heel dichtbij. Je kunt ze zelfs inpandig laten vliegen, zodat het lijkt alsof je zelf door de kamers zweeft."
 

Voor wie zijn luchtvideo’s interessant?

"Videofilms die vanuit de lucht zijn geschoten, zijn voor verhuurders, architecten en makelaars natuurlijk enorm handig. Overheden kunnen er bestemmingsplannen mee in beeld brengen. En projectontwikkelaars maken zo een nieuw bouwproject driedimensionaal. Een video kan ook heel sfeervol zijn, voor de televisie, festivals of de toeristische branche. Zo hebben we een vakantieresort op Ibiza gefilmd, tegen de ondergaande zon. Dat was voor het tv-programma ‘De beste zangers van Nederland’met Jan Smit. De trailer daarvan kun je op onze website zien."
 

De ontwikkeling van drones is heel nieuw. Mag je daar zomaar mee vliegen?

"Voor particulier gebruik gelden regels. Beroepsmatig vliegen voor commerciële doeleinden is zelfs niet toegestaan, mits je een ontheffing hebt. En die ontheffing hebben wij. John en ik zijn opgeleid tot remotely piloted aircraft system vlieger. Dat betekent dat wij een streng theorie- en praktijkexamen hebben doorlopen en met goed gevolg hebben afgerond. Ook hebben we een veiligheidsmanagementsysteem dat is goedgekeurd door de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). We zijn in staat veilig met de drone te vliegen en passen de regelgeving strikt toe bij het uitvoeren van de vlucht. John en ik zijn bevoegd piloot, gezagvoerder en observer tegelijk. Die laatste functie wil zeggen, dat er altijd iemand ‘op de uitkijk’ moet staan. Er moet immers altijd een bepaalde afstand bestaan tussen de drone en gebouwen, mensen en ander luchtverkeer." 
 

Jan, je bent eigenaar van adviesbureau Triode, maar je kunt dus ook filmen en fotograferen. Hoe is dat zo gekomen?

"In mijn werk ben ik altijd met ruimtelijke projecten bezig geweest. Bij Triode adviseren wij publiek- en privaatrechtelijke organisaties over de processen voor grootschalige gebiedsontwikkelingen. Om die projecten in vogelvlucht te laten zien, gebruiken we ook film en fotografie. Dat vind ik erg leuk om te doen. Als je mij vraagt wat ik wil bereiken, dan is het: de beste worden van Nederland. Dat is niet te hoog gegrepen: zoveel concurrenten zijn er nog niet. We zijn echt pioniers met onze gecertificeerde drone-bevoegdheid. Daarnaast hebben we uitstekende camera’s, instrumenten en montagetechnieken. Wij hebben de kwaliteiten om een goed bedrijfsprofiel te maken, waarbinnen de boodschap doel treft."

Bekijk website »

SEO in 2016

Klant van de maand: Care IS vermogensbeheer