SEO in 2016

Seo in 2016, geen 'add on' maar een 'must have'. Dat blijkt maar weer wanneer Google de regels (weer) verscherpt. Niet alleen met betrekking tot responsive websites, maar ook SSL certificaten spelen nu een rol. Hieronder een kort overzicht wat u kunt verwachten van SEO in 2016.

  1. Responsive websites, niet de toekomst maar het heden.

    Geen responsive website betekent tegenwoordig dat u onder uw concurrenten komt te staan in Google die hier wel op inspelen. Daarnaast groeit het aantal bezoekers dat uw website bezoekt op mobiel exponentieel. Heb je anno 2016 nog geen responsive website, zou dit zeker uw volgende stap moeten zijn. Tip: bezoek uw eigen website eens op mobiel of tablet! 

  2. Veiligheid

    Gehackte websites scoren, vanzelfsprekend, niet goed in de resultaten van Google. De veiligheid van uw website is van groot belang. Om uw website veilig te maken voor uw bezoekers kun je gebruik maken van een SSL certificaat. Dit certificaat kan je afnemen bij je hostingpartij. In 2016 blijft Google veilige websites belonen. Zeker iets om over na te denken dus!

  3. Google Tags

    Begrijpend lezen is voor mensen heel normaal. Voor Google is dit anders. De zoekmachine 'leest' tekst, maar kan hier geen waarde aan hangen. Om deze waarde toe te voegen voor Google bestaan er bepaalde tags, waardoor de zoekmachine weet wat bepaalde tekst betekend en zo te begrijpen. Bijvoorbeeld de google tags bij een film, inclusief aantal sterren, beoordeling en aantal stemmen. Handig voor iemand die informatie over een film opzoekt. 

  4. Content is nog steeds king

    We zeggen het nog maar een keertje. Content, content, content! Geen SEO content, maar content die mensen kunnen lezen. En er ook wat aan hebben! Denk aan checklists, uitgebreide stappenplannen, handleidingen, case study's, video's (youtube is óók een zoekmachine!) en e-books.

  5. Lange(re) zoektermen

    Richt u pagina in op een onderwerp, niet op een keyword. Langere termen zijn gerichter, u heeft minder concurrentie en zorgt voor hogere conversie dan korte zoektermen. Samen met de komst van de Apple Watch en VoiceSearch zorgt dit ervoor dat er hier ook meer op gezocht wordt.

 

Bovenstaande is natuurlijk maar een kleine greep uit de nieuwe en populaire SEO technieken. We begrijpen ook dat natuurlijk niet alles voor u van toepassing is. Wilt u meer informatie over wat wel op uw website of branche gericht is? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. We helpen u graag naar de nr. 1 positie in Google! ;-)


 

Hoe privacybewust is Nederland?

Websites we like: Uber.com