Klant van de maand: MUNT Hypotheken

‘De Nederlandse consument verdient betere hypotheken’, stelt MUNT Hypotheken, dat twee jaar na de oprichting al de vijfde hypotheekverstrekker van Nederland is. Menno Luiten, manager Marketing & Distributie, is trots op het succes. “Wij hebben geen geheimen. Klanten krijgen bij ons kwaliteit voor een eerlijke prijs, goede voorwaarden en een vlotte afhandeling.”

Meneer Luiten, uw bedrijf is nog meer een paar jaar actief maar heeft nu al een flink marktaandeel weggesnoept van grote banken en verzekeraars. Hoe kan dat?

“Je kunt zeggen dat wij iets wat heel normaal behoort te zijn, heel uitzonderlijk doen. Dat betekent dat wij gewoon goede hypotheken aanbieden: een annuïteitenhypotheek, een lineaire hypotheek of een aflossingsvrije hypotheek. Met of zonder Nationale Hypotheek Garantie. Die hypotheken verkopen we tegen een scherpe prijs en tegen de beste voorwaarden van Nederland.”

 

Maar banken en verzekeraars zeggen dat ook.

“Advies van banken valt gewoon onder de noemer ‘sales’. Een adviseur van de bank kan de consument nog steeds niet het beste advies geven, want hij is gebonden aan de producten van zijn werkgever. Ook zie je in de branche veel verschil in het aanbod, zoals wel een scherpe prijs, maar dan heel karige voorwaarden. Of juist andersom; een heel uitgebreid voorwaardenpakket maar dan betaal je daar ook een hoge prijs voor. Bij MUNT Hypotheken zijn kwaliteit, prijs, voorwaarden en het proces goed in balans. Je krijgt precies wat je nodig hebt. Wij zijn de HEMA onder de hypotheekaanbieders.”

 

Wie zijn uw klanten?

“Iedere particulier die een woning wil kopen of verkopen is onze klant. Daarnaast liggen we bij de onafhankelijke adviseurs ‘op het schap’. Onze investeerders zijn enkele Nederlandse pensioenfondsen. Via ons komt het geld van deze fondsen rechtstreeks in de hypotheekmarkt terecht.”

 

U heeft het tij mee, want de woningmarkt lijkt zich te herstellen.

“Ja, daar zijn we ook heel blij mee. Ons marktaandeel ligt al tussen 6 en 8 procent. We willen in de toekomst nog veel meer mensen blij maken met gedegen financiering voor hun huis, zonder addertjes onder het gras. Als hoofd Distributie volg ik het proces van product tot eindgebruiker heel nauwgezet. De klant moet erop kunnen vertrouwen dat de aanvraag netjes en vlot wordt afgehandeld en dat je daar niet een maand of langer op moet wachten. Dat is niet alleen mijn streven, maar van het hele team. Hier werken alleen maar professionals die hun sporen hebben verdiend in de financiële dienstverlening. Ze zijn allemaal overgekwalificeerd en toch heerst hier geen hoogdravende corporate cultuur. We zijn net zo laagdrempelig als de HEMA.”

 

Wat vindt u van de website die Studioweb heeft gemaakt?

“We zijn heel tevreden over het resultaat en over de samenwerking. Ik schakel bijna iedere week met Studioweb. Ze zijn snel en vriendelijk. En net zo toegankelijk als wij.”

Bekijk website »

Klant van de maand: Dutch Garden Seeds

Care IS vermogensbeheer winnaar van de Gouden Stier 2015